Report ze závodu třídy Formule youth a masters na Sardinii konaný 5.-10. července 2010 se opozdil kvůli přístupu k internetu, nicméně s malým spožděním si přečtěte dojmy přímo od přítomného závodníka Patrika Hrdiny.
Report: Od našeho příjezdu 1.7. s výjimkou 1 dne před závodem a 1 dne během závodu moc nefoukalo. Důvodem byla tlaková výše, která přibrzdila brízu (údajně bývá 7-10 m/s). Ale jezdit se nakonec dalo, jen trochu méně.
Bríza tam nastupuje po poledni, první a druhý den se stihlo pouze po jedné rozjíždce, pak to vždycky zesláblo a nedalo se jet. Tyto 2 dny byl vítr odhadem 4-5 m/s. Podobné podmínky byly vloni ve finále v lebě na Allegro cupu. Ale skoro 60 členné pole se přesto dokázalo na startu rozjet. Nejméně větru bývalo u 2. bójky, muselo se halzovat na vlně, aby se udržel skluz. Třetí den byl lepší, odjely se 3 rozjíždky, z toho 2 se jely za slušnějšího větru zhruba 6-8 m/s. V jedné z těchto rozjížděk dojel Martin Tóth na 3.místě, my s Lukášem 11. a 12.místo. Poslední 2 dny se neodjelo nic. Větrně to mohlo dopadnout lépe, ale na druhou stranu zhruba 100 kilový Marco Begalli vyhrál i v těchto podmínkách.
Co se týká obsazení, tak jsem tam potkal i bývalé 2 olympijské kandidáty z Německa. Karl-Heinz Banham sice vyhrál kvalifikaci v roce 1988, ale nakonec po protestu jel někdo jiný. Martin Tykal (český původ) se málem kvalifikoval do Barcelony v roce 1992. S Martinem se znám velice dobře, v té době jsem jezdil také. Oba dva, možná potkáme v srpnu na Nechra.
Trochu lepší výsledek si zasloužil Lukáš Neumann i Martin Tóth, Lukáš má výbornou rychlost a Martin Tóth pokud se mu podaří start, tak jede ještě lépe. Kuba Jelínek jezdí také výborně, ale ještě mu chybí zkušenosti. Tomáš Altmann potřebuje víc tréninku, ale na trenéra (Kuby Jelínka) jezdí dobře. Já také mám co zlepšovat, ale nikdy nepatřil k nejrychlejším na stoupačku, Lukáš i Martin jsou v posledních letech vždycky rychlejší, než já.
Novinky v materiálu. Možná budeme muset přehodnotit jaké flosny používat. Stará dobrá Deboichet R13 je sice ok v silnějším větru, ale já se do ní za slabšího větru nemohu opřít, jede se mi dost obtížně. Zkoušel jsem v tréninku půjčenou finu od Martina, plovák se ková výrazně klidněji ve všech podmínkách, jen těch 1800 Usd se mi za to dát nechce. V závodě velice dobře dopadli závodníci na BIRDI fins, co si pamatuji, tak 1. i 3. místo v závodě. Mnozí si pamatují BIRDI TESTA ROSA a TESTA BLUE, tak teď mají nový model. Vyzkouším ji premiérově ve Viganji. Designově to sice to není moc hezká fina, ale na BIRDI jsem před lety už jezdil a cena 400 Eur bez dopravy je v porovnání stále velice slušná.